google digitale werkplaats lelystad Ik zal een recente case study en een interessante zoekstrategie voor klanten voor B2B-bedrijven met je delen. We hebben onlangs een kleine direct mail-campagne gemaakt met 100% conversie in inkomende oproepen. Ja, het klinkt ongelooflijk, maar dit is de ware waarheid. Nu zal ik uitleggen hoe dit mogelijk is. Als u niet bekend bent met de term, laat het me uitleggen: direct mail is een gepersonaliseerde koeriersmailing voor een doelsegment van bedrijven die voor ons interessant zijn. Gepersonaliseerd – het betekent dat we onze envelop of pakket niet “in de leegte” sturen, maar op naam van specifieke mensen die meewerken aan de beslissing om uw product / dienst te kopen. Met deze aanpak worden verschillende doelen bereikt:
Terug naar 100% conversie. Het “geheim” van zo’n hoog tarief ligt natuurlijk in één nuance. Het feit is dat de ontvanger maar één persoon was 🙂 En hij reageerde zoals we nodig hadden – hij belde om het voorstel te bespreken op dezelfde dag dat de brief bij hem werd afgeleverd. Het was de voorzitter van de raad van bestuur van een lokale bank, die ook eigenaar is van een productiebedrijf, maar niet actief deelneemt aan haar werk. De onderhandelingen met het ingehuurde management van de fabriek over het project om het dealernetwerk op te bouwen, bevonden zich in een impasse, dus besloot ik naar een hoger niveau te gaan – naar de eigenaar. De direct mail werkte prima. Een bijkomende succesfactor was het feit dat we de ontvanger goed bestudeerden – artikelen in de media, interviews gaven een idee van wat voor soort persoon hij was, wat hem mogelijk interesseerde, welke woorden hij zou moeten schrijven, enz. Als het uw doel is om 300 middelgrote bedrijven te verwerken, heeft u natuurlijk geen tijd om aan dergelijk onderzoek deel te nemen (hoewel u in de war kunt raken als er grote deals en hoge checks op het spel staan). Als je een doel hebt in plaats van het aantal klanten, neem dan kwaliteit – bijvoorbeeld om 10 grote contracten te krijgen in plaats van 50 middelgrote, dan is het logisch om dit soort werk te doen aan het personaliseren van brieven. En zelfs een echte aanrader. Nu in feite de beloofde strategie. Het heet “Dream Clients”. Het algoritme voor deze strategie is als volgt:
Blader door de lijst en laat alleen die bedrijven over die echt bij u passen volgens de criteria die in de eerste stap zijn gedefinieerd. Die. specificeer het aantal medewerkers, de omzet, het aantal vestigingen, de mate van behoefte aan uw product, of ze samenwerken met uw concurrenten, etc. Je werkt doelbewust om die klanten voor jezelf te krijgen, zonder te stoppen bij de eerste mislukking. Totdat u iets verkoopt, kan het zes maanden of zelfs een jaar duren. U stopt gewoon niet bij de eerste storing, maar gaat door met het “verwerken” ervan:
stuur ze minstens één keer per maand een direct mail en telkens met een andere reden, andere informatie, bij voorkeur nuttig, niet alleen reclame (bijvoorbeeld uw artikelen in de industriële media, onderzoek, rapporten, cases, enz.). Droomklanten zijn doorgaans grote bedrijven, dus het is effectiever om hun management te bereiken via direct mail; proberen in dezelfde vliegtuigvlucht te komen met de directeur van het bedrijf; doe in het algemeen je best. Na verloop van tijd zullen klanten merken dat u:
Al uw kosten voor het implementeren van deze strategie zijn niet zo hoog (deelname aan een beurs kan veel meer kosten, maar brengt nog steeds geen enkele klant mee), en ze worden ruimschoots gecompenseerd door het eerste ontvangen contract. Samenvatten:
https://www.webdeveloper.today/2022/06/error-message-from-server-error.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-workspace.html |