Kirkels Internet Marketing
Image default
Artikel marketing

Een schilder moet kunnen schilderen

Elk klein- en middelgroot schilderbedrijf loopt er regelmatig tegenaan: Ondanks het feit dat de kerntaak het schilderen zou moeten zijn, is bij lange na niet altijd het geval dat schilderen ook daadwerkelijk de taak is waar je het meest mee bezig bent. Niet alleen schilderbedrijven hebben hier last van, maar vaak loopt men als schilder wel extra vaak tegen het harde waarheid van de markt aan. Zo heb je een enorme competitie bestaande uit andere kleine en middelgrote bedrijven, maar ook van grote gevestigde namen met een zeer uitgebreid klantenbestand die daarnaast vaak ook nog zeer scherpe prijzen hanteren. Vervolgens is er nog de enorme uitdaging om voldoende nieuwe opdrachten binnen te halen en er voor te zorgen dat al het werk binnen de afgesproken termijn wordt uitgevoerd, vaak tegen bodemprijzen omdat zowel de markt als de huidige economie het de ondernemer vaak niet gemakkelijk maken.

Naast deze voordehand liggende drempels, is het voor een schilderbedrijf vaak intern ook niet even gemakkelijk. Door de aard van de werkzaamheden werken veel schilders niet ten alle tijden hetzelfde aantal uren en verschilt de omzet uit projecten vaak per week, iets wat regelmatig tot kopzorgen leidt bij de werkgever. Tot overmaat van ramp zitten veel schilderbedrijven momenteel met nog een andere brok in de keel: de onderhandelingen voor de CAO voor schilders zit muurvast. Sinds een jaar geleden is het schilders CAO afgelopen, maar er is nog altijd geen uitzicht op een nieuw CAO waar alle partijen zich in kunnen vinden, wat voor veel schilderbedrijven te toekomst nog onzekerder maakt, mede omdat dit CAO al uiterst ingewikkeld is door alle regelingen.

Gelukkig zijn er een tal van services zoals www.cbbs.nl die de loonadministratie (met oog op het huidige en toekomstige CAO) van jou kunnen overnemen, waardoor jij als schilder je bezig kan houden met hetgeen jij het beste in bent: het schilderen.

http://cbbs.nl/