Kirkels Internet Marketing
Image default
Marketing

Je website verbeteren? Hier moet je op letten!

Het aantal websites en webshops groeit al jarenlang enorm hard. Dit is natuurlijk een goede stap richting de digitalisering van onze maatschappij, maar dit maakt het geld verdienen met je eigen website of webshop wel een stuk lastiger. De concurrentie wordt namelijk ook alleen maar groter! Het is daarom zaak dat je website of webshop optimaal in elkaar zit. Dit is natuurlijk in mindere mate het geval als je in een hele specifieke niche opereert waar bijna geen concurrentie is. Toch zullen de meeste website of webshophouders een bredere markt ambiëren omdat hier ook meer geld te verdienen valt. Omdat de webshop of website hierin enorm belangrijk is geven we je in deze blog enkele tips omtrent het inrichten en verbeteren hiervan.

Je website verbeteren? Hier moet je op letten!

Conversie optimalisatie

Een van de belangrijkste metrics om jouw website of webshop te beoordelen is het conversiepercentage van de website. Hoe hoger het percentage, hoe groter het percentage van de bezoekers is dat tot een conversie komt in jouw website of webshop. Wanneer mensen een webshop laten maken door een bureau, dan zit het vaak wel goed op het gebied van conversie optimalisatie. Veel mensen proberen echter vaak zelf eerst iets voordat ze een bureau inschakelen. Het komt in deze gevallen helaas erg vaak voor dat er geen rekening wordt gehouden met de conversie optimalisatie. Het is daarom raadzaam om vanaf moment één met een partij in zee te gaan die hier verstand van heeft. Het optimaliseren van conversies is namelijk iets dat in een zo vroeg mogelijk stadium in de website verweven dient te worden. 

Content plaatsen

Content is anno 2021 een van de belangrijkste ranking factoren binnen Google. Hoe beter en relevanter de content is, hoe beter jouw website ook zal presteren in de zoekmachine. Het is dus altijd zaak om zoveel mogelijk kwalitatieve content te blijven schrijven voor jouw website of webshop. Op hoe meer keywords jouw website of webshop namelijk rankt in Google, hoe meer verkeer jouw website of webshop ook zal binnenhalen. Het is hierin natuurlijk niet de bedoeling om te gaan ranken op irrelevante keywords. Probeer daarom alleen te ranken op keywords die een direct verband hebben met jouw core business.