Geen koolhydraten en toch geen kilo’s eraf

U heeft koolhydraatarm voedsel gegeten omdat u wat wilt afvallen. Wanneer je echter van vrienden en bekenden leert dat de kilo’s door een koolhydraatarm dieet meteen wegvliegen, gaat het je niet zo gemakkelijk. Werk je zo hard zonder af te vallen?

Gewichtsverlies is niet altijd beheersbaar

Allereerst: het ligt niet aan jou persoonlijk. Afvallen is moeilijk, hoe hard u ook werkt, soms heeft u geen controle over uzelf. Vrouwen in de menopauze verliezen bijvoorbeeld langzamer gewicht. Vrouwen zullen in ieder geval minder snel afvallen dan mannen. Daarom, als u een stel bent dat een koolhydraatarm dieet volgt, zien mannen de resultaten meestal sneller dan vrouwen.

Als u wilt afvallen, kunt u dit beïnvloeden

Zeker als je net begint met een koolhydraatarm dieetschema, is het niet gek dat je een aantal fouten hebt gemaakt. Als deze fouten worden gedetecteerd, kunnen deze worden vermeden om alsnog resultaten te boeken. Mensen weten vaak niet eens wat ze verkeerd hebben gedaan. Dit zijn dingen die mensen vaak mislopen bij het starten van een koolhydraatarm dieet.

  • Te weinig eten: “Wie wil afvallen, moet minder eten.” Dit is veel van wat we horen. Natuurlijk is er een kern van waarheid, maar wees niet te gek. Eet je te weinig, dan komt je lichaam in een energiebesparende modus. U zult niet afvallen omdat vet nodig is om uw lichaam goed te laten functioneren.
  • Niet aan het dieet houden: shake vergeten of wat langer onderweg dan normaal? Kies op dit moment niet voor snoep, friet of fastfood, maar kies voor gezondere opties, zoals maaltijdrepen.
  • Te veel calorieën: elke dag doe je wat noten in de yoghurt, maar elke dag worden je “handen” meer. Het lijkt erop dat dit onschadelijk is, maar al met al, als je elke dag extra noten bij je ontbijt eet, heb je dit weekend een vaste hoeveelheid extra calorieën. Probeer daarom niet te smokkelen.

Zoals eerder vermeld, heb je niet altijd de volledige controle over hoeveel kilogram je per week verliest. De een valt sneller af dan de ander. De een traint meer, de ander heeft een hoger gewicht, waardoor het afvallen sneller gaat, terwijl de ander zich in een overgangsfase bevindt, die allemaal langzamer zijn dan normaal. Geef niet op, volg het schema en heb geduld. Door zorgvuldig een koolhydraatarm dieet te volgen, val je uiteindelijk ook af.

https://dieetschema.nl/