Een website op maat brengt meer dan je denktAls beginnende ondernemer is het voor jou belangrijk dat je beschikt over een website op maat. De plek waar jij je aanbod in de spreekwoordelijke etalage zet moet precies aansluiten bij jou of je bedrijf. Wie je bent, hoe je doet, wat je biedt, et cetera. De bezoekers moeten het idee hebben dat ze jou echt kunnen leren kennen. Met een standaard website zoals iedere ondernemer die heeft is dat in mindere mate mogelijk. Met een website op maat kun jij dus goed gaan scoren. Focus op de meerwaardeVergeet niet dat de emotie van bezoekers een grote invloed heeft. Daarom kun jij je website beter niet richten op wat je aanbiedt maar op wat de meerwaarde van je aanbod is. Zo laat je de bezoekers merken dat zij jouw product daadwerkelijk nodig hebben. Doe dit met teksten en beeld waarin mensen zich kunnen identificeren. Zo spiegelen zij zich makkelijk aan je product of dienst en komen ze erachter dat deze daadwerkelijk gaat helpen bij hun problemen of behoeften. Laten we naar een voorbeeld kijken. Een (online) cursus an sich is leuk. Maar richt je op het zelfvertrouwen en het inzicht dat mensen krijgen over en in het onderwerp ten gevolge van deze cursus? Dan is de kans groter dat deze beter gaat converteren. Daarbij kun je de reviews van eerdere klanten toevoegen. Woorden van een onafhankelijk persoon zijn vaak betekenisvoller dan de woorden van de aanbieder zelf. Nu de techniek van de websiteTot nu toe is vooral de content naar voren gekomen. Maar ook de techniek van de website is zeer belangrijk. Je moet ervoor zorgen dat jij goed vindbaar bent online. Er zijn waarschijnlijk vele concurrenten die hetzelfde aanbieden als jij. Je moet er dus voor zorgen dat mensen sneller voor jou kiezen dan voor hen. Dit begint met de vindbaarheid. Als mensen eenmaal op je website zijn, moeten de navigatie zeer gebruiksvriendelijk zijn. Mensen zijn op je website dikwijls op zoek naar iets (hun doel verschilt per gebruiker). Zorg dat zij niet vaak hoeven te klikken om dit doel te bereiken. Ook de snelheid speelt een rol. Moeten mensen lang wachten voordat je pagina is geladen? Dan zullen zij daar niet op willen wachten en kiezen ze snel voor een concurrent. Gebruik consequent een huisstijlJe moet als startende ondernemer zeker een huisstijl vaststellen voor je business. Dat lijkt in jouw ogen misschien op dit moment niet van belang te zijn, maar dat is niet helemaal waar. Hoe vaker mensen een huisstijl zien, hoe beter zij zich deze blijven herinneren. Je kunt dus niet vroeg genoeg beginnen met het uitdragen van je huisstijl. Op je website moet deze goed naar voren komen. Als je later met advertenties gaat werken voor je online marketing, zijn deze herkenbaar door je huisstijl. Zorg wel dat je huisstijl en je website op maat gemaakt zijn en dat deze precies vertellen wat jij ook wilt vertellen. |
https://www.mijnonlinestart.nl/ |